Monday, June 25, 2012

Make Up Sampai Suami Pun Takut!

Assalamualaikum semua...


Saya rasa mesti ramai pembaca blog saya ni perempuankan?..Macam biasa, kalau dah namanya perempuan, 90% mesti terasa nak make up dan solek cantik-cantik, tak kiralah untuk keluar bekerja, berjalan-jalan atau pun make up untuk tatapan suami sahaja kan?


Sebenarnya kita semua bertuah sebab dilahirkan sebagai makhluk Tuhan yang sangat molek kejadiannya...Semua orang dilahirkan CANTIK! Cuma kita kena pandai jaga kecantikan tu...Saya pernah make up waktu nak dating dengan suami...Eh dating selepas kahwin ya, bukan dating masa belum kahwin tu (^^)...Baru siap pakai celak...Terlebih hitam celak mata saya...Tup-tup suami saya tegur,


"Kalau ya pun nak make up, janganlah sampai suami sendiri pun takut."


Saya gelak besar saja bila dengar dia cakap macam tu...Saya pun sapulah balik buang celak tu bagi nampak light saja...Hmm saya terfikir, apalah agaknya yang dirasa oleh wanita di luar sana yang memang tabiatnya pakai make up tebal-tebal? Rasa cantikkah? Apa pandangan lelaki ya, kalau jumpa wanita yang make up tebal seinci ni....Pandang sebab cantik atau pandang sebab rasa pelik?


Kalaulah saya make up macam di bawah ni, mahunya pengsan suami saya....(^^)


sumber: becomegorgeous.com


Atau pun macam ni.....Errrkkk....



sumber: colourbox.com



Saya sendiri yang pengsan...(^^)















No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...