Saturday, June 9, 2012

Pasang Antena Atas Kepala Suami

Assalamualaikum semua....


Ha ada tak siapa-siapa yang pernah terfikir nak buat macam ni?....Saya rasa macam saya nak pasanglah atas kepala suami saya...hahaha sebab apa ya?....Bukan sebab cemburu atau risau dia buat onar...No, no, no.....Bukan sebab tu....InsyaAllah masih baik-baik lagi rakan sebilik saya ni....(^^)


Suami saya kerja sendiri, jadi masanya kadang-kadang tak tentu masa....Tup-tup dah pukul 11.58 malam, suami saya siap-siap nak keluar....Saya tanya 'Aik nak p mana pula dah pukul 11.58 malam ni?'....Dia cakap, 'Nak keluar sat.'


Terus saya cakap, 'Ha dah malam-malam ni baru nak keluar memang nak kena pasang antenalah atas kepala abang....Senang nak tau dekat mana.'





Ketawalah berdekah-dekah suami saya di tengah-tengah malam tu.....Saja saya bergurau saja, bukan betul-betul pun nak buat (^^)....Dia nak jumpa kawannya sebab nak bagi duit untuk sambung buat renovation rumah kami....Tak jadi masalah pun pada saya.....Sebab saya tahu kemana dan dengan siapa dia jumpa....Lagi pun, saya dah faham kerjanya macam mana....Tak baik tau syak yang bukan-bukan pada suami sendiri.....


Tapi hari ni, saya ada baca di blog ni: 


tentang isteri kongkong suami....Sepatutnya suami isteri mesti saling percaya-mempercayai antara satu sama lain....Enjoy alam rumahtangga tu.....Berkahwin untuk bahagia dan membahagiakan pasangan kita.....Bukannya menyeksa jiwa dan raga dan bakul pasangan tu.....


Harap-harap anda tak pasang antena di kepala suami atau isteri anda  ya....(^^)



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...