Friday, June 1, 2012

Ini Betul-betul Bukan Cobaaannnnn....

Assalamualaikum semua....



Sihat ke semuanya, moga berkat hari Jumaat penghulu hari ni semua orang sihat-sihat dan molek-molek saja....Tapi jangan terlebih molek sampai tergolek-golek pula....



Ha ada ramai yang duduk di Pulau Pinang tak? Ok tak payah susah-susah nak angkat tangan sebab saya memang tak nampak (^^)....Semalam hujan selebat-lebatnya di Penang ni...Sampai ke pagi....Hujan malam Jumaat tu....Ehhh tak ada apa-apa....Bersihkan minda di hari Jumaat ni (^^)....



Kelmarin saya ada tengok cuaca di laman web ni, http://www.met.gov.my/ memang dijangkakan akan hujan di Pulau Pinang....Sebab apa pula tiba-tiba rajin menggodek laman web ni?....Sebabnya hati saya gundah-gulana sepanjang hari bila hujan turun waktu tengah hari dengan guruh berdentum-dentam.....Memanglah saya ada saja di rumah.....Dok mengadap entry blog yang kena delete balik...huhuhu....Tetapi suami saya waktu tu ada di tengah laut buat rombongan cik kiah memancing ikan....





Adehhh dalam hati punyalah risau.....Sampai beberapa kali stop dari buat apa-apa dan fikir macam-macam dalam kepala.....Bila guruh saja saya doa moga-moga suami saya dan kawan-kawannya selamat.....Nak call tak dapat line.....Ada ke pakcik celcom nak p pacak tiang kat tengah laut nun? Tak ada kan? So tak dapatlah line.....



Dup dap dup dap saja hati ni sepanjang hari....Ni bukan pertama kali suami saya pergi memancing, tapi dah banyak kali.....Tapi tu la, saya tetap risau setiap kali dia ke laut....Kalau kerjanya nelayan pergi ke laut hari-hari tak apa juga, tapi sekali-sekala saja pergi memancing, risau tahap gabanlah teman serumah dia ni....Dah hobi nak buat macam mana.....Biarlah enjoy dengan kawan-kawan dia....



Tepat pukul 8.00 malam saya hantar mesej tapi tak reply, terus saya call sebab sepatutnya dah sampai ke darat....Dapat, dan bila dengar suara dia leganya hati saya, Tuhan saja yang tahu....Haduii macam dihantar pergi berperang pula....hahaha....Tak lama lepas tu dia balik rumah.....



Saya tinggal terus pasta yang saya tengah rebus atas dapur, dan tengok ikan apa yang dibawa balik....Ermmm ikan apa entah namanya, saya terlupa! hehehe....So, lepas saya dah siap masak dan suami saya pun dah siap mandi, kami makan berdua....Sambil makan-makan tu dia cerita yang bot tu kena ribut, hujan dan angin kuat....Mujur tak ada apa-apa.....Patutlah saya risau tahap gaban tadi!



Terus saya kata 'I am sooooo happy to see you again!'....



Hahaha macam kartun.....Suami saya gelak saja.....Chehh ini betul-betullll....
Bukan cobaannnnn...





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...