Friday, June 15, 2012

Pakcik Karipap....Ehh Bukan Makcik Karipap Raja Lawak Ok...

Assalamualaikum semua....


Tadi saya dan suami singgah makan di Medan Suri, Sungai Nibong...Of course la di Pulau Pinang (^^)...Kami singgah untuk makan selepas suami jemput saya dari sekolah....Memandangkan dah pukul 3.50 petang, kami decide nak makan yang ringan-ringan saja...Err ringan ke kalau seorang makan mee jawa dan seorang lagi makan roti canai....hehehe


Tengah makan tu, tiba-tiba dengar "Maiiiii karipap..."....Saya pun tercari-cari juga dari mana datangnya suara tu...Tengok ada seorang pakcik jinjing bakul sambil kendong plastik yang diisi dengan kuih...Sambil dia jalan-jalan dan tanya pada customer yang makan di situ dari meja ke meja, dia laungkan "Maiiiii....karipap..."


Saya tengok tak ada siapa pun beli....Kesian pula....Pakcik tu tanya saya, nak beli karipap? Saya cakap tak apalah, sebab tengah makan....Dia pun pergi ke meja lain....Suami saya cakap pakcik tu orang susah, tapi dia tak minta sedekah, sanggup jual kuih cari rezeki yang halal....Terus saya rasa simpati pula....


Bila pakcik tu patah balik ke arah kami, terus saya suruh suami saya beli karipap, masalodeh dan vadei...Errr seriously tak tau nak eja dua kuih tu...hehehe....Karipap tu sedap, besar, lebih kurang macam ni....

ni saya ambil dari google ok...tak sempat ambil gambar =)

Bila kami beli, lepas tu barulah ada customer lain yang beli....Dan ada lagi, dan lagi, dan lagi, dan lagi....Ramai pula yang beli....Saya tengok saja pakcik tu jual....Saya dan suami senyum sebab saya cakap, memang kita kena mula beli dululah kalau ada orang jual apa-apa....Lepas tu baru ramai yang akan ikut beli....


Memang macam tu lah selalunya....Kalau ke kedai makan pun, mula-mula kosong, bila kami sampai dan order lepas tu barulah ramai dan penuh pula semua meja....Pernah tak anda perasan benda macam tu terjadi pada anda? Seolah-olah kami ni pembawa rezeki pada pakcik tu pula....


Alhamdulillah, murah rezeki pakcik tu tadi....(^^)


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...