Monday, June 11, 2012

You Made My Day....

Assalamualaikum semua....


Anak murid sambil tersipu-sipu malu bertanya :
Teacher, teacher ingat tak hari tu saya ada bagi tau kata saya nak bawa kek lapis Sarawak untuk teacher?


Teacher :
Ha'ah teacher ingat...kenapa?


Anak murid :
Hari tu masa Hari Guru saya tak sempat bagi.....Ni saya ada bawa kek untuk teacher....


Teacher :
Aduhhh terharunya teacher.....Thank you so much tau....




Ingat betul dia dengan janji dia sebelum cuti tu....Tak minta pun...Terharu betul....Walaupun hari ni baru start enjin balik nak ke sekolah, tapi she made my day....Terus rasa happy saja hari ni, walaupun pening-pening sebab semalam tak boleh nak lelap mata (excited nak ke sekolah ke atau fikir apa entahlah, klip pok klip pok saja mata ni sampai ke subuh)


Tadi pun ada budak lelaki pegang bag saya satu jari dan belek-belek....Saya tengok saja gelagat dia....Kemudian dia kata, "Uishhh teacher bawa bag baru".....Hahahaha saya gelak saja sebab nampak sangat busybody nak tau....Lelaki tu, tapi perangai macam Makcik Bedah (ok tak ada kena-mengena dengan kak Bedah tukang cuci di sekolah ok...Saya selalu panggil orang yang busybody atau kepochi ni Makcik Bedah....Tak tau kenapa...hehehe).....Saya pakai balik bag lama....Dia kata dia tak pernah nampak....Perhati sungguh...


So, moral of the story, kalau berjanji especially dengan budak-budak, mesti kena kotakan janji...Dan kanak-kanak ni seorang pemerhati yang senang absorb apa saja...Kita yang dewasa ni kena tunjuk moral yang baik barulah boleh jadi teladan....Err ada kena-mengena tak dengan cerita?(^^)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...