Sunday, June 24, 2012

Rope Walk Pulau Pinang

Assalamualaikum semua....


Di hari minggu ni, suami saya ajak jalan-jalan cuci mata di Rope Walk, dekat Stadium Bandaraya, Pulau Pinang...Dah banyak kali dah ke sana, tapi lupa nak buat entry pasal tempat ni...Hari ni saya promo Rope Walk pula....Macam tukang promo tempat-tempat best di Penang saja hehehe...Bagus juga, siapa yang tak tahu lagi apa yang ada di Penang ni, bolehlah buat rujukan....(^^)


Terletak di Lorong Kulit, Pulau Pinang, pasar lambak atau flea market ni dibuka dari pukul 8.00 pagi sampai 2.00 petang...Macam-macam yang dijual disini...Ada kasut, buah-buahan, barang handphone, pokok-pokok bunga, haiwan peliharaan seperti ikan, arnab, hamster, barangan terpakai, baju, jeans, jam, kacamata, barangan antik dan macam-macam lagi....


Harga murah-murah saja....

barangan antik - sumber: akubiomed.com
suasana Rope Walk - sumber: akmamrecipe-collection.blogspot.com
gerai buah - sumber: mizuary.com


pokok bunga - sumber: tazzzlia.blogspot.com



Dalam ramai-ramai orang dan banyak-banyak benda menarik yang dijual di situ, saya tersentuh hati tengok seorang makcik tua ni yang sedang tadah tangan....Rasa macam nak menitis air mata sebab muka makcik tu iras-iras arwah mak saya....Suami saya pun perasan, tapi tak nak cakap pada saya takut saya sedih pula....


Bila saya search Rope Walk di Google, saya terjumpa gambar makcik ni!

sumber: anasfadilah.blogspot.com


Saya dah jalan ke depan, tapi hati saya masih teringat pada makcik ni...Rasa sebak pula...Saya patah balik dan hulurkan apa yang patut...Baru rasa lega...Harap-harap ada yang tolong makcik ni...Moga-moga hidup makcik ni dipermudahkan.....Aminnn....

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Komen....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...